Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi3
Bugün Toplam152
Toplam Ziyaret738815
Mutlu Yıllar

Sürekli anlaşmazlığın ve uyumsuzluğun nedenleri; kadınla erkek arasındaki dinsel ve yasal engeller ile toplumların arasındaki sınırlar ve kurallardır!
Adnan YALIM


Yeni yılda çocuklarınıza, bilgi yerine, özgün olanı; sporu, müziği, resim çizmeyi, kitap okumayı, yemek yapmayı, insanların birbirlerinden farklı olduklarını anlamalarını sağlamak için de, sanatı öğretin!

Ayrıca; sembol ve ritüeller yerine,

Değerleri; dil ve sanat, hukuk ve tarih, sorumluluk ve sorgulama, çevre ve iklim bilincini...

♠ Yaşamayı; kimseden emir almadan ve kimseye emir vermeden yaşamayı...

Benlik edinmeyi; "kul benlik" değil, "özerk benlik" edinmeyi...

Düşünmeyi; kimseden emir almadan, bağımsız düşünmeyi...

İnanmayı; safsatalara değil, başarıya inanmayı...

Başkalarına değer vermeyi...

Ekip çalışmasının önemini... 

...öğretin çocuklarınıza!

DALINDA SEV GÜLÜ

adlı bu güzel şiiri ile, 2009 Yılı Hacı Bektaş Veli Kültür ve Sanat Etkinlikleri Serbest Vezin Şiir Yarışması'nda elde etmiş olduğu başarıdan dolayı

Dr. Salim Çelebi'yi

kutluyor, başarılarının devamını diliyoruz!

kosektas.net


Anadolu, Anadolu’m;

çöreklenmiş bağrına medeniyetler

varsan varım

yoksan yok olurum...

Kıştı mevsim,

aylardan

kazma kürek yaktıran

soğuk bir mart,

ısıtmıştın içimizi Anadolu’da

“merhaba” diyerek dünyaya evlat;

göçmemiştik daha kente,

hem evde hem tarlada çalışırdı anan köyde

bense herkes gibi ırgat;

işçi yani, çiftçi bile değil, gündelikçi;

gerçi

mutlu yaşıyorduk

fakat umutlu değildik geleceğimizden:

Doyurmaz olmuştu karnımızı pullukla yapılan tarım;

bir yanımız yaralıydı

bir yanımız yarım;

göçtük, gelen biziz

fakat getiremedik

Anadolu’da kaldı geçmişimiz!

Adını biz koyduk atalarımızdan yadigâr,

dinin de bizden kökenin de

kendin yaratacaksın kendini

özünde özümüz var.

Ben köyde büyüdüm

sen kentte büyüyeceksin,

belki is karası

belki de bukle bukle sarı saçların olacak

kâkülü alnına dökülen;

karşılık görmeyen aşkların olacak

anımsadıkça tüyler ürperten;

yorulacaksın yoksulluktan

göz yaşların olacak

sırılsıklam ıslanacak bedenindeki ten;

yılmayacaksın yaşamdan

korkmayacaksın sana yaklaşandan;

gerçekleşemiyor yaşamda her istenen,

farklılaşıyor koşullar

değişiyor her arzuya yol açan neden;

istediğin kadar didin istediğin kadar uğraş

pişmiyor tenceredeki aş beklemeden !

Sabretmelisin evlat, sabretmelisin;

zarara zararla

zulme zulümle

karşılık vermemelisin;

doğarken devraldığın görev bu

insanlığa yakışan töre bu.

Hoşgörün ve mazlum yanın

benzetilecek bazen bir mumyanın sessizliğine

suçlanacaksın;

göz yaşların dindirecek susuzluğunu

damla damla yutacaksın;

sırlar saracak bedenini

çılgınca alkışlanacaksın;

fakat,

kulağına küpe olsun evlat, gerçek tektir;

denenmişse geçmişte

balyozun gücü asırlarca örste,

hiç şüphen olmasın

gelecek gerçektedir: Akılda,

kıldan ince kılıçtan keskindir her sözcük;

gün gelir yük olur

ödetir bedelini;

eleştir, eleştiril

fakat uygarca kullan balla kapladığın dilini.

Yüksünme,

evire çevire

tüm içtenliğinle şöyle bir bak tarihe:

Darağacında

destanlaşan Pir Sultan...

Servetin ve yasın değil,

“kitapların kalsın çocuklarına mirasın”

diyen Cafer-i Sadık;

Hak yolunda gık demeyen Hallac-ı Mansur

-Hallacı Mansur ki, işkenceciler için bile af diler ve

bitmedi daha, dur;

“Ben, konuşan Kuran’ım.” diyen İmanım Ali

ve “incinsen de incitme!” deyişiyle Hacıbektaş-i Veli

ve daha daha niceleri

rehberin olsun,

dalında sev gülü.






0 Yorum - Yorum Yaz
Din ve Bilim


Din ve Bilim
Doç. Dr. Şafak Nagajima

Biz insanlar, -bugünkü bilgilerimize göre- diğer canlılardan farklı olarak derin bir düşünme, yansıtma yeteneğine ve öz bilince sahibiz. Bu özelliklerimiz bizi, kendimize, çevremize, yaşama dair karmaşık sorular sormaya ve anlam arayışına iter. Kimimiz cevapları dini inançlar ve öğretilerde ararken, kimimiz de bilimin bistürisiyle yara yara, bilinmezin derinliklerine ulaşmaya çalışır.
Peki bu iki yaklaşımın arasındaki temel farklar nedir?
Dinler, bir inanç sistemi temelinde şekillenir ve yaşamın anlamını yaratıcı bir güç veya ilahi bir amaca bağlarlar. Kutsal metinler, ritüeller ve gelenekler aracılığıyla bu anlamı sunarlar.  Din, genellikle şüpheye yer bırakmayacak mutlak bir doğruyu hedefler ve o doğruya inanmayı amaçlar.
Bilim ise şüphecilik ve sorgulamaya dayanır. Gerçeği gözlem ve deneye dayalı objektif ve kanıtlanabilir bir yöntemle arar. Bilim insanlarının amacı, evreni ve insan yaşamını mantıklı ve deneylere dayalı açıklamalarla anlamaktır.
Dinler, genellikle değişmeyen ve sınanamayan bir inanca dayanır. Yanlışlanamaz veya test edilemezler. Örneğin, yaratılış konusu, evrenin nasıl yaratıldığına dair kesin bir inanç içerir.
Bilim ise yanlışlanabilirlik ilkesine dayanır. Bilimsel iddialar test edilebilir ve sınanabilir. Bilimsel bir açıklama veya teorinin yanlış olduğu deney veya gözlemle kanıtlanabilir.  Örneğin, yerçekimi teorisi belirli deneylerle sınanabilir ve yanlışlanabilir.
Dinler, genellikle doğaüstü bir varlık veya güç tarafından yönlendirildiğine inanılan bir anlamı öne çıkarır. İnsanların yaşamları, ilahi bir plana göre şekillenir. Evrenin kökeni, yaşamın amacı ve ölüm sonrası yaşam gibi metafizik soruları yanıtlamaya çalışırlar.
Bilim, doğaüstü açıklamalara dayanmaz ve kanıtı olmayan iddialarda bulunmaz. Kanıtı olmayan bir iddia zaten bilimsel değildir. Evrenin işleyişini doğa yasalarını kullanarak anlamaya çalışır. Bilim insanları, temel metafizik soruları yanıtlamak yerine gözlem ve deneylere dayalı olarak ölçülebilir ve anlaşılabilir gerçekleri anlamaya çalışırlar.
Dinler, genellikle kişisel inanç ve deneyimle ilişkilendirilirler. Her insan dinini kişisel bir biçimde yaşar ve yaşamın anlamını kendine özgü bir şekilde deneyimler.
Bilim ise evrensel ve nesnel bir perspektifi vurgular. Her yerde geçerli olabilecek bilgilere ve anlamlara ulaşma amacını taşır. Bilimsel bilgi, kişisel inançlardan bağımsızdır ve genellikle genel kabul gören gerçeklere dayanır.
Özetle, yaşamın anlamını dinlerde bulmakla bilimde aramak arasındaki temel fark, inanç ve şüphecilik, doğaüstü ve doğal, mutlaklık ve test edilebilirlik/yanlışlanabilirlik, kişisel ve evrensel gibi unsurları içerir. Bu iki yaklaşımın farklılıkları, insanların yaşamı yorumlama biçimlerini önemli ölçüde etkiler. Her iki yaklaşım da insanlar için farklı anlam ve tatmin kaynakları olabilir.

Doç. Dr. Şafak Nakajima